Funcions
Terapeuta Ocupacional (TO) de SAVIA és la persona professional responsable d'implantar, realitzar i avaluar els programes d'intervenció funcional -centrades en l'Activitats de la Vida Dià ria (AVD)- destinats a la prevenció i/o atenció de les grans sÃndromes gerià triques (GSG), a l'envelliment actiu i a la integració de la persona gran en el centre i en l'entorn sociocomunitari, tot això en el marc del Model d'Atenció i Cures centrats en la persona (MACCP) de Sà via.
- Realitzar correctament el seu treball seguint les directrius i indicacions del Director (DTOR) i complint detalladament els procediments establerts per l'empresa i completant, en l'exercici de la seva activitat, tots aquells registres que l'empresa consideri necessaris en cada moment.
- Dur a terme la VGI de la persona usuà ria, tant inicial com periòdica o de revaloració, per poder aportar en la Reunió interdisciplinar setmanal, a la qual té l'obligació d'assistir, la perspectiva de la terà pia ocupacional que permeti a tot l'equip plantejar millor les necessitats, els objectius i les accions del Pla d'Atenció de la persona usuà ria.
- Implantar, realitzar, registrar i donar seguiment a les accions/programes grupals d'intervenció en activitats bà siques i instrumentals de la vida dià ria, acordats per l'equip multiinterdisciplinari i d'acord amb l'horari d'activitats (Timetable) establert al centre.
- Acudir a la Reunió d'Incidències i Coordinació setmanal si aixà li és requerit pel DTOR
- Realitzar, i registrar correctament, els seguiments mensuals de totes les persones usuà ries, incloent les valoracions, escales i proves realitzades que permetin avaluar l'eficà cia de la intervenció duta a terme en el Pla d'Atenció Interdisciplinar.
- Analitzar amb l'antelació suficient els indicadors mensuals de qualitat assistencial del centre remesos per DTOR i acudir a la Reunió d'indicadors mensual (la 3a setmana del mes) per a la seva anà lisi, implementant aquelles mesures correctives acordades que siguin de la seva responsabilitat.
- Proposar productes de suport per fomentar l' autonomia de la persona usuà ria.
- Traslladar pautes d'actuació per a l'equip AUX, donant-los la formació necessà ria per a això.
- Col·laborar, en general, en la correcta acollida i integració de les persones que ingressen al centre i particularment en la d'aquelles de les quals és personal de referència a l'ingrés.
- Si desenvolupa a més responsabilitats com a coordinador de TO (CTO), haurà de col·laborar amb à rea d'Operacions en tot el referent a l'elaboració i actualització de protocols, programes i tallers relacionats amb TO i amb el de RRHH en el procediment d'acollida, amb la formació inicial de lloc de nous TO.
- Col·laborar a mantenir un ambient segur, accessible i llardós al centre.
- Conèixer, complir i, en la mesura del possible, fer complir el Codi de Conducta de Savia, treballant sempre amb la professionalitat, la transparència, el compromÃs i el respecte que s' exigeix a Savia i essent especialment rigorosos en el tracte amb les persones usuà ries i els seus familiars
- Conèixer l'avaluació de riscos del lloc de TO i les mesures preventives plantejades, aixà com les fitxes de dades de seguretat de tots els productes utilitzats i els manuals d'instruccions del fabricant dels equips fent en ambdós casos un correcte ús dels mateixos.
- Conèixer el Pla d'Autoprotecció del centre i participar de manera activa en els simulacres que es realitzin en el centre
- Col·laborar en l'acció preventiva de l'empresa, posant en coneixement del seu responsable immediat, el DTOR i/o els delegats de prevenció de qualsevol circumstà ncia que pugui posar en perill la seva salut o la de la resta de treballadors del centre.
- Col·laborar en el correcte manteniment de les instal·lacions i equips del Centre, fent-ne un correcte ús i avisant de qualsevol incidència que es detecti a través dels canals establerts.
- Mantenir actualitzada la seva formació obligatòria, assistir a formacions especÃfiques per a l'acompliment del seu lloc de treball i participar en el grup SaviAgora de TO, aixà com en els subgrups de treball de desenvolupament del model.
- En general totes aquelles activitats no especificades anteriorment que tinguin relació amb el lloc de treball i amb el model de treball de Savia
Requisits
- Diplomatura/Grau Terapeuta ocupacional.
- Formació obligatòria: PRL Sanitari (2h), manipulació de cà rregues (2h), seguretat vià ria, riscos psicosocials, manipulació d'aliments, simulacre formació d'emergències.
- Competències professionals:
- Colaboració
- Rigor professional
- Capacitat de decisió
- Capacitat de gestió i planificació
Competències personals:
- Creativitat
- Intel·ligència social
- Flexibilitat
- Orientació al resident